اینورتر جوشکاری چیست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اینورتر جوشکاری چیست
نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1401
بازدید : 107
نویسنده : soli

اینورتر جوشکاری چیست

(( از دستگاه جوش تا اینورترهای جوشکاری ))

همانطور که می‌دانید جوشکاری یکی از روش‌های اتصال دائمی مواد فلزی به هم است و از موارد مهم در صنعت ساختمان به شمار می‌آید. با پیشرفت روز افزون علم و پدید آمدن تکنولوژی‌های جدید، از ترانس جوش تا اینورتر جوشکاری تغییراتی در تکنولوژی‌های آن‌ها رخ داده است که باعث شده تمایل افراد در دنیای امروز بیشتر به سمت استفاده از اینورترهای جوشکاری برود چرا که تکنولوژی اینورتر، راحتی را برای کاربران در زمینه جوشکاری فراهم آورده و به نوعی این صنعت را متحول نموده است. این دستگاه‌ها با توجه به سبک بودن و جوش با کیفیتی که ارائه می‌دهند در اکثر فعالیت‌های جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه جوش اینورتر نوعی دستگاه جوش است که منبع تغذیه آن قادر به فراهم آوردن جریان بالای جوشکاری می‌باشد. دستگاه جوش اینورتر با کمک از یک سری ریکتیفایر و سوئیچ حالت جامد جریان متناوب 60 هرتز (AC) برق ورودی را به جریان ( DC ) خروجی تبدیل می‌کند. مقدار جریان خروجی و ولتاژ قابل تنظیم بوده و در طول فرآبند جوشکاری توسط نرم افزارهای کامپوتری کنترل می‌شود.

تکنولوژی اینورتر در حال حاضر جای خود را در کشورهای صنعتی باز کرده همچنین در کشور ماهم نسبت به سال‌های اخیر دستگاه های اینورتر جوشکاری بسیار رواج یافته به گونه‌ای که سرمایه گذاران داخلی مجاب به تولید این دستگاه شده‌اند. در بین شرکت های تولید کننده اینورتر جوشکاری، در حال حاضر شرکت آروا از پر قدرت ترین و برترین تولیدکنندگان و به نام انواع دستگاه اینورتر جوشکاری در ایران میباشد.

 

اینورتر جوشکاری چیست؟

اینورتر جوشکاری دستگاهی است که با استفاده از آن و بواسطه حرارت بالایی که ایجاد میکند و با کمک انرژی برق، میتوان دو قطعه را ذوب کرده و به هم چسباند. طی این فرآیند، دستگاه جوش جریان برق را به میله‌ای بنام الکترود رسانده و این الکترود که اغلب از جنس آهک، سلولز و اکسید سدیم ساخته شده، ذوب میشود و به موجب آن فضاهای خالی پر شده و در نهایت پس از سرد شدن دو قطعه را بهم متصل میسازد.

همانطور که گفتیم در بین اینورترهای جوش موجود در بازار، اینورتر جوشکاری آروا جز بهترین‌ها برای مصارف صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی میباشد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا اینورترهای جوشکاری آروا؟ برای جواب به این سوال د ر ادامه به بررسی مزایای اینورتر جوشکاری آروا خواهیم پرداخت.

مزایای اینورترهای جوشکاری آروا

وزن سبک و قابل حمل

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد اینورترهای جوشکاری آروا نسل جدید، برای تبدیل جریان برق AC به DC در دستگاه‌ جوش اینورتر آروا از فناوری جدیدی استفاده شده که این امر موجب شده سایز آنها کوچکتر و وزن ان‌ها کمتر شود. وزن سبک و ابعاد کوچک آن‌ها بطوری است که میتوان مانند یک کیف کوچک به راحتی این دستگاه جوش را حمل کرد. علت آن هم که پیش تر گفته شد، استفاده از ترانسفورماتورهای بسیار کوچک است از این رو جمع و جور تر و با وزنی بسیار کمتر نسبت به تکنولوژی‌های قدیمی که بسیار دست و پا گیر بوده و در فضاهای کوچک جا نمیشوند، عرضه میشوند.

راندمان بالا

راندمان دستگاه‌های جوش قدیمی 50% است که از طریق اتلاف گرما مقدار قابل توجهی انرژی را از دست میدهند این درحالی است که با ساخته شدن دستگاه جوش اینورتر شاهد راندمان 80 تا 90% هستیم.

انعطاف پذیری

دستگاهای جوش آروا دارای ولوم هایی است که با تنظیم آن میتوان جریان مورد نیاز برای جوشکاری را تنظیم کرد. به همین دلیل دستگاه جوش اینورتر آروا از انعطاف پذیری بالایی برای کار با انواع مختلفی از الکترودها برخوردار است.

افزایش سرعت جوشکاری

دستگاه جوش اینورتر آروا با توجه به تکنولوژی که در آن بکار گرفته شده، الکترودها را با سرعت بیشتری به نقطه ذوب میرساند و باعث میشود سرعت انجام عمل جوشکاری بیشتر شده و در وقت و انرژی صرفه جویی شود.

جوشکاری راحت، بدون قطعی جریان

دستگاه‌های جوشکاری قدیمی نوسانات ولتاژ و جریان زیادی را تحمل می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود حین کار با آنها، دستگاه به دفعاتی خاموش شود. اما در مقابل دستگاه جوشکاری اینورترآروا، به دلیل استفاده از فناوری پیچیده و جدیدش، مقدار این قطعی‌ها را به صفر رسانده و از ایجاد مشکل در خروجی کار جلوگیری می‌کند.

 

مصرف انرژی کم، صرفه جویی در هزینه

در گذشته برای عمل جوشکاری نیاز به فیوز و تحمیل جریان بسیار سنگین برق به کنتور ورودی بود که موجب ایجاد مشکلات بسیاری می‌شد. اما تکنولوژی اینورتر بکار رفته در دستگاه جوشکاری آروا این مشکل را حل کرده. بدین ترتیب که اینورترهای آروا را میتوانید بجای جریان ولتاژ بالا به سوکت دیواری 220 ولت معمولی با جریان خانگی متصل کنید که این مصرف کم انرژی بر خلاف دستگاه‌های جوش قدیمی در نهایت موجب کاهش هزینه‌های کلی انرژی مصرفی میشود. همچنین کیفیت جوشکاری افزایش میابد به علاوه مطالبی که ذکر شد جوشکاری با اینورترهای جوشکاری آروا فاقد هرگونه آلودگی صوتی میباشد.

استفاده از تکنولوژی‌های PWM و IGBTدر دستگاه جوشکاری اینورتر آروا

تکنولوژی PWM : PWM تکنیکی برای کنترل ولتاژ است. با استفاده از این تکنیک ما می توانیم ولتاژ را کنترل کنیم.

تکنولوژی IGBT : تکنولوژی IGBT به عنوان یکی از تکنولوژی های شناخته شده در اینورتر جوشکاری به شمار میرود. از ترانزیستور IGBT معمولاً در دستگاه‌های جوش به عنوان مبدل استفاده می شود.

در مطالب بالا مزایای اینورترهای جوشکاری آروا را برسی کردیم و دانستیم که این دستگاه با برخورداری از تکنولوژی‌های متنوع نسبت به سایر دستگاه‌های جوش کاربردی‌تر و مقرون بصرفه‌تر است. با توجه به کاربرد گسترده این دستگاه‌های جوش انواع مختلفی از آن‌ها توسط شرکت آروا تولید و به بازار عرضه شده است. در همین راستا هایپر ساختمانی خاجی در جهت رفع مایحتاج مشتریان، حمایت از کالای ایرانی، حذف واسطه ها و در نهایت قیمت مناسب، نمایندگی فروش محصولات برند آروا در منطقه غرب استان تهران را بر عهده دارد. برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت دستگاه جوش آروا میتوانید به سایت خاجی کالا مراجعه کنید.

 




:: موضوعات مرتبط: ابزار , ,
:: برچسب‌ها: آروا , اینورتر جوشکاری , خاجی کالا , خرید ابزارآلات ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: